یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۲۴:۴۹

کارکنان پایانه‌های نفتی خوش درخشیدند
جزئیات عملیات نجات نفتکش در اسکله شرقی خارک تشریح شد

باشگاه خبری فراساحل: رئیس عملیات دریایی پایانه نفتی خارک، جزئیات کار تیم عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی ایران را به منظور جلوگیری از واژگونی نفتکش در اسکله شرقی این پایانه تشریح کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مظفر سهرابی در این زمینه با بیان اینکه با درایت و تخصص کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و بهره‌گیری از دانش تجربی و مدیریت بحران، از بروز حادثه واژگونی یک فروند نفتکش در اسکله شرقی پایانه نفتی خارگ جلوگیری شد، ادامه داد: این حادثه که می‌توانست در روند بارگیری و تحویل نفت خام به یک فروند نفتکش در پهلوگاه شماره ۹ اسکله شرقی (اسکله تی) اختلال ایجاد کند، پس از چهار ساعت با مدیریت بحران و شناسایی روش‌های موثر مرتفع شد.


رئیس عملیات دریایی پایانه نفتی خارک گفت: این حادثه در نتیجه از کار افتادن سیستم تخلیه آب توازن و در نتیجه کج شدن نفتکش به یک سمت ایجاد شدکه اختلال در روند تحویل نفت خام از پهلوگاه شماره ۹ اسکله شرقی را در پی داشت. وی به تشریح جزئیات حادثه پرداخت و گفت: ابتدا پس از مشاهده کج شدن نفتکش، موضوع به اطلاع کاپیتان آن نفتکش رسید و وی نیز درخواست توقف بارگیری کرد و اعلام کرد، سیستم تخلیه آب توازن کشتی ازکار افتاده است؛ بلافاصله با دستور و تاکید مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، یک کمیته تخصصی متشکل از رئیس پایانه، روسا و کارشناسان ارشد اداره‌های صادرات، عملیات دریایی، HSE، حراست و امور فنی پایانه نفتی خارگ برای بررسی و رفع این بحران تشکیل شد.


سهرابی اظهارکرد: پس از آن که زاویه کج شدن کشتی نسبت به خط عمود اسکله، سه درجه به سمت چپ رسید، این موضوع به ناخدای نفتکش اعلام شد و او نیز حدود چهار ساعت فرصت خواست تا زاویه مورد نظر را به حد تعادل برساند؛ در این هنگام، تیم عملیاتی به همراه غواصان به کشتی ملحق شدند و با بررسی گزارش غواصی، از میزان آب کشتی تا کف دریا، مشخص شد خطر به گل نشستن، نفتکش را تهدید نمی‌کند و از این رو به  ناخدا اجازه داده شد نسبت به تنظیم تعادل کشتی اقدام کند. به گفته وی، متاسفانه تلاش‌های ناخدا و خدمه نفتکش موثر نبود و اوضاع به تدریج رو به وخامت گذاشت به گونه‌ای که زاویه کج شدن نفتکش به هشت درجه رسید و در این هنگام، ناخدای کشتی ناتوانی خود را برای رفع این حادثه اعلام کرد.


سهرابی با بیان اینکه پس از اعلام رسمی ناخدا، عملیات تخصصی نجات نفتکش و جلوگیری از بروز حادثه پرخطر برای تاسیسات صادراتی پایانه نفتی خارگ در دستور کار قرار گرفت، گفت: با اقدام‌هایی مانند محاسبه وزن و آبخور نفتکش، همچنین بررسی غواصی زیر کشتی و وضع طناب‌ها و پایداری کشتی و با استفاده از تکنیک‌های عملیاتی توسط مسئولان و کارکنان اداره‌های صادرات، عملیات دریایی و ایمنی در دستور کار قرار گرفت و با این اقدام‌ها درجه کج شدن نفتکش به میزان ۲ واحد کاهش یافت و به ۶ درجه رسید و سرانجام با کاهش ریسک واژگونی، نفتکش از پهلوگاه شماره ۹ اسکله شرقی جدا شد و به لنگرگاه خارک انتقال یافت. بر اساس این گزارش، شرکت پایانه‌های نفتی ایران توانست با مدیریت مناسب و به موقع عملیات جلوگیری از واژگونی نفتکش، از وقوع حادثه‌ای خطیر در پایانه نفتی خارک جلوگیری کند.



  کد خبر : 1525
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :